Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




marți, 12 iulie 2011

Sase plante de apartament usor de ingrijit

Unele plante de apartament sunt usor de intretinut. Cu putina atentie din partea noastra ele vor creste armonios si vor schimba aerul si infatisarea casei.

Care sunt plantele de interior care se intretin cel mai usor ?

Cast Iron Plant (Aspidistra Elatior)

Creste intr-un manunchi, in cele mai rele conditii, chiar si in aer liber, in umbra profunda. Prefera lumina scazuta. Are capacitatea de a rezista chiar si la temperaturi extreme indiferent daca este sau nu udata regulat.

Florile sale apar la suprafata solului si uneori pot fi insesizabile deoarece sunt ascunse de frunzis si au o culoare bruna spre violet. Pentru a se dezvolta are nevoie de tim, iar la maturitate atinge pana la 2 metri lungime.

Christmas Cactus (Zygocactus sau Schlumbergera)

Aceasta planta infloreste la inceputul iernii si cele mai frumoase flori ale sale apar atunci cand este ignorata si neingrijita cu mare atentie. Se dezvolta si fara prea multa lumina, insa preferabil ar fi sa primeasca lumina din belsug. Florile plantei au o culoare rosie spre roz, iar taierea se face de regula la doua sau trei saptamani.

Dragon Tree (Dracaena Marginata) si Lucky Bamboo (Dracaena Sanderian)

Aceste plante cresc cel mai bine in lumina puternica, insa tolereaza bine si spatiile luminate modest. Marginile frunzelor sale inguste au o culoare purpurie.

Chiar daca se ofileste, Dracaena va reinflori primavara si frunzele ei vor redeveni verzi chiar daca au capatat o culoare maronie. Lucky Bamboo este adesea crescut in apa, dar o data ce i s-au format radacinile se dezvolta mai bine plantat in sol.

Mother-in-law's tongue, Snake Plant sau Bird's-Nest Plant (Sansevieria)

Denumirea de Mother-in-law's tongue (limba soacrei) vine de la frunzele lungi si ascutite ce raman mereu intr-o pozitie ferma.

In functie de umiditatea din mediul in care traieste, in timpul anotimpului rece sunt necesare de la una pana la doua udari. Formele pestrite ale acestei plante au nevoie de mai multa lumina pentru a creaste armonios. Exista si o specie pitica a plantei ce poarta numele de Sansevieria Trifasciata Hahnii sau Bird's-Nest.

Pothos (Epipremnum)

Este vazuta ca fiind planta ce se ingrijeste cu cel mai mic efort. Frunzele sale pot fi tinute in apa, iar apoi pentru a crea mai multe plante acestea pot fi plantate in ghivece. Este toleranta cu toate tipurile de conditii de iluminare, ea traind foarte bine chiar si cu lumina artificiala de birou.

Spider Plant (Chlorophytum Comosum)

Este foarte toleranta la neglijare, fiind capabila sa prospere in aproape orice mediu. Creste la lumina puternica indirecta, tolereaza lumina puternica a soarelui, insa tinuta in bataia razelor acestuia prea mult frunzele plantei se vor usca.

Spider Plant (planta paianjen) are frunzele lungi si inguste, de culoare verde, galben sau alb. Are mai multe tulpini lungi, subtiri si florile sunt mici si albe.

Plantele de interior aduc buna dispozitie si sanatate in case si apartamente, ele avand totodata si rol decorativ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu