Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




marți, 21 iunie 2011

Schlumbergera - Cactusul de Craciun

Schlumbergera este o specie de cactus epifit de padure, foarte asemanator cu Rhipsalidopsis si adesea confundat cu acesta. Este numita si ,,Craciunita” sau ,,Nu ma deranja”, si este un cactus provenind din Brazilia, ce devine foarte decorativ in sezonul de iarna prin florile sale.

Planta infloreste numai daca timp de cateva luni inainte de sezonul de iarna nu i se schima amplasarea, de aceea se mai numeste si ,,Nu ma deranja”.

Schlumbergera este o varietate formata din incrucisarea mai multor specii salbatice. Florile sunt exotice, cu petalele rasucite si stamine mai proeminente. Varietatea de culori a florilor este foarte mare, de la alb, roz, rosu purpuriu, violet, portocaliu si galben. Varietati nou create dar tot mai populare au flori de un rosu intens, roz, roz-portocaliu si aurii.

Tulpinile arcuite atarna fiind recomandate din acest motiv ghivecele suspendate. Tulpinile sunt formate din segmente, turtite, asemanatoare, cu marginile crestate sau dintate, cu mici areole la noduri si la capatul fiecarui segment. Areolele terminale sunt usor mai alungite si din ele se formeaza florile dispuse fie singular, fie in pereche.

Schlumbergera, numita popular si cactusul crab sau homar datorita formei tulpinilor, poarta flori roz inchis, rosii, portocalii sau albe. Perioada de inflorire dureaza din toamna, mai precis din noiembrie, pana in iarna, in ianuarie-februarie, cand zilele sunt scurte. Din luna octombrie si pana la caderea florilor planta nu se va muta din loc! Planta poate atinge dimensiuni de 30-45 cm.

Spinii de pe acesti cactusi sunt redusi la tepii de pe marginile segmentelor ce alcatuiesc tulpinile. Acesti tepi sunt inofensivi si planta poate fi manuita fara probleme.

Schlumbergera se dezvota bine intr-un loc luminos, pana la semiumbrit, vara putand fi scoasa afara intr-un loc adapostit. In perioada de repaus din august pana in octombrie necesita temperaturi de 12-15°C si udat mai rar. Perioada de repaus incepe cand se ofilesc florile si nu mai apar boboci noi. La sfarsitul acestei perioade, se recomanda transpalntarea intr-un ghiveci cu putin mai mare si intr-un amestec nou de pamant.

Cand vremea este calda, planta trebuie stropita des cu apa calduta deoarece planta este in perioada de crestere. Substratul trebuie udat moderat, lasandu-se sa se usuce solul intre doua udari. La inceputul toamnei planta poate fi adusa in interior, administrandu-i ingrasamant lichid bogat in potasiu, pana cand inceteaza procesul de inflorire.

Planta se inmulteste usor prin segmente de tulpina recoltate la inceputul verii, lasate o zi sa se cicatrizeze putin si apoi introduse in nisip sau compost pentru a prinde radacini.
Planta mai este cunoscuta popular si sub denumirea de ,,Nu ma deranja” deoarece bobocii cad foarte usor cand planta e mutata.

Caderea bobocilor poate avea numeroase cauze cum ar fi: schimbarea intensitatii luminii, modificarea brusca a temperaturii sau udarea in exces sau in deficit in momentul formarii bobocilor.
In urma experimentelor s-a observat ca planta infloreste in perioada zilelor scurte din an si cand a trecut printr-o perioada cu temperaturi reduse cuprinse intre 12-15°C.
Este o planta modesta si fara pretentii deosebite, decorativa prin frumusetea si abundenta florilor din perioada Craciunului si impodobeste cu succes orice camin, aducand un plus de intimitate sarbatorilor de iarna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu