Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




marți, 21 iunie 2011

Poinsettia - ,,Steaua Craciunului”


Planta care ne incinta privirile in fiecare sezon de iarna, prevestind venirea Craciunului, ,,Steaua Craciunului”,
denumita stiintifica Euphorbia Pulcherrima sau Poinsettia, este cea mai spectaculoasa specie din genul ,,Euphorbia”.

Poinsettia a fost cultivata de catre azteci in regiunile mexicane montane umede. Ei obisnuiau sa foloseasca aceasta planta pentru combaterea febrei. Mai tarziu, in sec. 17, franciscanii foloseau florile in diverse ceremonii religioase. Cultivarea si popularizarea sa a inceput in anii '60, iar in scurt timp planta a devenit de nelipsit in decorurile de Craciun.
Ceea ce este considerat a fi floarea poinsettia este de fapt un buchet format din frunze terminale, numite bractei. Ele pot avea culoare rosie, roz, galben, alb, crem sau un amestec din 2 culori, si sunt asezate sub forma de stea. Frunzele sunt verzi, fragede, si sunt dispuse pe tulpini fragede care contin latex.


Florile adevarate sunt foarte mici, sub forma de cupa, de culoare rosie sau galbena, si se formeaza iarna in virfurile
tulpinilor.

Poinsettia infloreste in zilele scurte de iarna, dar cultivatorii pasionati le pot determina sa infloreasca in orice perioada a anului, prin manipularea iluminatului (se acopera planta cu o punga neagra sau cu o galeata, pentru a obtura complet lumina, timp de 14 ore/zi, iar restul de 10 ore/zi se expune la liumina moderata, timp de 8 saptamani).

Dupa perioada de inflorire planta necesita 2 luni de repaus, perioada in care toate frunzele isi schimba culoarea in verdele initial si uneori cad. Poinsettia necesita un loc luminos, dar fara soare direct si cu temperaturi de 18-20 grade Celsius. Vara se recomanda umbrirea pentru a se evita pierderile de apa prin transpiratie.

Udarea trebuie facuta cu grija, pentru ca insuficienta apei duce la ofilire, iar excesul apei duce la caderea frunzelor. Trebuie evitata udarea cu apa dura sau cu apa prea rece. Cand temperaturile sunt ridicate planta trebuie pulveriata din belsug cu apa in ploaie fina, in conditii care sa asigure lipsa razelor solare directe sau a curentilor de aer (exista riscul aparitiei petelor pe frunze).

Solul trebuie sa aiba un ph de 6-6,5 si sa fie alcatuit din pamant de frunze, turba si nisip. Poinsettia este foarte sensibila la curentii de aer, precum si la diferentele mari de temperatura. In camere neaerisite frunzele se pateaza si cad.

Inmultirea se face prin butasi, din aprilie pana in august, selectionati din plante mama sanatoase.
In general, poinsettia este considerata a fi planta de sezon, si se arunca dupa inflorire. Pentru a fi determinata sa infloreasca din nou, ea trebuie sa primeasca ingrijiri speciale.


Dupa caderea frunzelor, planta se pastreaza in repaus cu udare redusa pana la inceputul verii, apoi se transplanteaza intr-un alt ghiveci, se scurteaza lastarii pentru a determina vegetatia, se uda si se fertilizeaza. Dintre lastarii nou-aparuti, se vor selecta 4 - 5 mai vigurosi iar restul se vor elimina.

In toamna planta trebuie acoperita cu o punga neagra din plastic sau o galeata, pentru a obtura complet lumina. Acest tratament trebuie aplicat zilnic 14 ore intuneric/ 10 ore lumina, timp de 8 saptamani, dupa care planta se va ingriji normal.

Poinsettia este o planta - simbol si poate fi un cadou deosebit. De asemenea, ea trebuie sa existe in orice camin in perioada sarbatorilor de iarna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu