Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




marți, 21 iunie 2011

Hibiscus



Hibiscus rosa-chinensis sau trandafirul chinezesc este o planta des intalnita in casele noastre.


Originar din China, el creste natural in zonele tropicale, subtropicale si mediteraneene.
Este deosebit de decorativ prin florile sale (ce sunt viabile numai 24 ore), care apar continuu de primavara pana toamna.

Lumina:
Sunt plante ce iubesc lumina, iar dupa adaptare pot fi expuse in soare direct toata ziua. Totusi protejarea sa de razele puternice ale soarelui la orele pranzului il vor ajuta sa infloreasca mai mult.
Pentru o crestere echilibrata, se recomanda rasucirea periodica cu 90 grade a ghiveciului.

Temperatura:
Hibiscus-ul iubeste caldura, temperaturi cuprinse intre 20 si 30 grade Celsius. Daca temperatura este mai ridicata, trebuie crescuta si umiditatea atmosferica din jurul plantei.
El poate fi plantat in gradina pe timpul verii sau amplasat pe o terasa descoperita, dar iarna este necesara amplasarea lui in spatii incalzite.

Umiditate:
Umiditatea atmosferica medie sau ridicata este propice dezvoltarii bune a hibiscus-ului. Este necesar sa fie amplasat intr-un spatiu bine aerisit.

Sol si udare:
Este recomandat un substrat bine drenat, nisipos dar cu un continut bogat in substante organice, care sa retina suficienta umiditate.
Se uda des, se mentine pamantul permanent umed, dar nu ud. Iarna se uda mai rar.
Se fertilizeaza saptamanal in peroada de inflorire, cu o dilutie slaba de stimulent de inflorire.
Se va evita udarea in exces sau stagnarea apei in farfurioara.

Inmultire:

Se inmulteste relativ usor prin butasi.

Conditii speciale:
Pentru obtinerea de forme deosebite se recomanda tunderea periodica, iar toamna se recomanda o tundere relativ severa.
Se va feri de curenti de aer, de calduri uscate excesive, de mutari repetate, de udare neregulata, deoarece exista pericolul caderii bobocilor. Planta care sufera este usor de recunoscut prin frunzele ce se ingalbenesc si cad.

Hibiscusul este sensibil la atacul paianjenului rosu, de aceea se va examina periodic si se va interveni cu produse fitosanitare la primele semne ale aparitiei daunatorilor.

Se preteaza la hidrocultura.
Hibiscus-ul este o planta mediteraneana ce impodobeste cu succes o terasa insorita, un balcon sau o incapere insorita si calda.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu