Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




joi, 30 iunie 2011

Un algoritm conceput de o echipă din Israel a elucidat misterele Bibliei!









Un algoritm conceput de o echipă din Israel a elucidat misterele Bibliei!

Un algoritm dezvoltat de o companie israeliană de software a oferit noi indicii despre multiplii autori ai Bibliei. Acesta analizează stilul scrierii şi cuvintele alese pentru a distinge părţi ale unui singur text scrise de mai mulţi autori. Aplicând această metodă asupra Bibliei, algoritmul a identificat mai multe „voci auctoriale”.

Programul face parte dintr-o subramură a inteligenţei artificiale denumită "atribuirea paternităţii literare" şi poate fi util în mai multe domenii, de la asistarea instituţiilor legii până la dezvoltarea de noi programe destinate scriitorilor. Autorii acestui algoritm au considerat analiza Bibliei drept cel mai tentant mod prin care să demonstreze capabilităţile sale.

Pentru milioane de credincioşi creştini şi mozaici, faptul că Dumnezeu este autorul Vechiului Testament (cunoscut şi sub numele de Biblia Ebraică) este o parte esenţială a credinţei. Totuşi, studiile efectuate de exegeţi ai Bibliei au dus la concluzia, acceptată de majoritatea cercetătorilor din domeniu, că Biblia a fost scrisă de mai mulţi autori, a căror contribuţie poate fi identificată prin intenţia ideologică diferită, stilul de scris şi prin numele pe care l-au folosit pentru a-l desemna pe Dumnezeu.

Majoritatea cercetătorilor împart textul biblic în două categorii. Prima dintre acestea este considerată a fi opera unui autor "preoţesc", ca urmare a aparentelor legături pe care acestea le avea cu preoţii templului din Ierusalim, iar cealaltă este scrisă, conform cercetătorilor, de un autor fără legături clericale. Exegeţii au studiat Biblia în amănunt pentru a determina care texte aparţin căruia dintre aceşti doi autori.

Când algoritmul dezvoltat de compania israeliană a fost folosit pentru a analiza textul Pentateuhului (primele cinci cărţi ale Bibliei) şi a separat conţinutul acestuia în funcţie de cei doi autori, rezultatele sale au coincis în proporţie de 90% cu concluziile trase de cercetători după ani buni de analiză.

"Am reuşit să recapitulăm secole de muncă manuală extrem de detaliată în doar câteva minute cu ajutorul metodei noastre automate", a anunţat echipa care a creat algoritmul.

Aspectele textului în care algoritmul nu a căzut de acord cu analiza exegeţilor ar putea oferi un interesant punct de start pentru o nouă analiză. Astfel, primul capitol al Facerii era considerat de către cercetători ca fiind opera autorului "preoţesc", însă software-ul l-a clasat ca fiind scris de celălalt autor.

De asemenea, exegeţii consideră cartea lui Isaia ca având doi autori, opera celui de-al doilea începând de la capitolul 39. Software-ul a fost de acord că această carte are doi autori, dar a ajuns la concluzia că al doilea autor a preluat ştafeta de la capitolul 33.

Înainte de a aplica acest algoritm asupra Bibliei, cercetătorii au dorit să efectueze un test obiectiv, care să demonstreze capabilităţile acestuia. Astfel, ei au amestecat părţi din cărţile lui Iezechiel şi Ieremia într-un singur text, aplicând apoi software-ul asupra acestuia. Algoritmul a reuşit să sorteze cele două texte separate "aproape perfect", au declarat cercetătorii.

Dacă pentru exegeţi cele două stiluri diferite ale Bibliei indică faptul că aceasta a fost scrisă de oameni, nu de o divinitate, echipa de cercetători din spatele algoritmului nu au comentat asupra motivului pentru care există mai multe stiluri de scriere.

"Cei care cred că Pentateuhul nu este rezultatul efortului a mai multor scriitori ar putea să considere diferenţele descoperite de algoritmul nostru ca fiind simple diferenţe de stil", au explicat ei. Cu alte cuvinte, nu există niciun motiv pentru care Dumnezeu nu ar fi putut scrie Biblia în mai multe voci auctoriale.

"Acest lucru nu va putea fi niciodată explicat de cercetări", a comentat Moshe Koppel, unul dintre autorii cercetării.

Sursa: Associated Press

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu