Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




luni, 27 iunie 2011

7 Alimente pentru copiii cu intolerant la gluten


Micutii sunt pofticiosi, isi doresc sa manance dulciuri si alte produse pe care colegii sau prietenii lor le consuma, insa ce alternative pe gustul lor le puteti oferi daca au intolerant la gluten si nu pot manca orice poftesc?


Intoleranta la gluten, sau boala celiaca, este o afectiune digestiva datorata consumului de produse care contin gluten. Acesta este un complex de proteine, format printre altele si din gliadina, componenta responsabila de producerea bolii.

Glutenul este prezent in faina unor cereale precum grau, ovaz, orz iar produsele care au la baza faina sunt cele care prezinta intoleranta digestiva si declanseaza boala. Mecanismul prin care se produce aceasta afectiune nu este bine cunoscut, se banuieste ca este o boala cu mecanism imun, dar a fost demonstrata si o componenta genetica.

Astfel ca daca cineva din familie are boala celica, sansele sunt de 5 - 15 % ca si tu sa ai aceasta afectiune. Oamenii de stiinta sunt de parere ca boala are o istorie indelungata si cred ca ea s-ar datora schimbarii regimului alimentar al omului prin trecerea la consumul de carne si renuntarea la produsele vegetale.

Ce alimente ii puteti oferi copilului sau altor membrii ai familiei daca au intolerant la gluten?

Cele mai recomandate alimente privint valoarea lor nutritive dar si efectele benefice asupra sanatatii sunt:

- Fructele – consumul de fructe proaspete le va asigura micutilor o sursa sanatoasa de glucide, evitand cerealele la care au intolerant si mai ales dulciurile din comert care nu sunt indicate sanatatii copilului;


- Legumele proaspete au si ele un continut ridicat7 Alimente pentru copiii cu intolerant la gluten
de vitamine, minerale, fibre si antioxidanti, putand reprezenta o gustare delicioasa pentru copii. O salata de rosii cu cateva feluri de branza pentru gust (branzica de oaie, telemea si cascaval) cu zarzavat, ceapa si putin piper reprezinta o alternative ideala in locul mezelurilor de exemplu. Puteti asorta carne preparata la gratar sau la cuptor;

- Lactatele reprezinta o sursa de calciu si proteine pentru micuti. Lactatele pot fi bune la micul dejun, de exemplu cu miere sau fructe (iaurt, branzica) sau pe parcursul zilei.


- Semintele, nucile, alunele necoapte sunt deosebit de hranitoare, avand acizi grasi esentiali pentru sanatatea organismului. Puteti adauga in salate seminte crude, mieji de floarea soarelui cruzi ori alune neprajite, nuci etc. Important este sa nu le supuneti la temperaturi ridicate fiindca toate acestea contin grasimi si echivaleaza cu o mancare prajita (alune prajite, seminte coapte, nuci coapte – prepararile termice ard uleiul natural pe care il contin);


-
Fructele uscate pot reprezenta de asemenea o alternative delicioasa deserturilor din comert sau pot inlocui buscuitii si alte dulciuri care contin gluten;


- Produse din cereale fara gluten – exista in comert cereale, paine si alte produse fainoase fara gluten, special dedicate celor cu intoleranta la aceasta proteinaa. Va recomandam totusi sa nu abuzati de aceste produse.


- Popcornul poate fi consumat de micuti pentru ca nu reprezinta riscuri pentru sanatate si nici nu contine gluten. Ii puteti “pacali” din cand in cand pe copii cu popcorn in locul dulciurilor din comert.

- Supele si ciorbele: Hranitoare si hidratante, acestea sunt obligatorii in alimentatia zilnica a copilului pentru ca micutii au o viata activa, alearga mult, sunt plini de energie si se pot deshidrata usor. Se recomanda o portie de supa sau ciorba pe zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu