Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




duminică, 20 februarie 2011






A încetat din viaţă poetul Adrian Paunescu!

Poetul Adrian Paunescu a murit in aceasta dimineata, in jurul orei 07.15, la spitalul de Urgenta Floreasca din Bucuresti, unde era internat din 26 octombrie. Anuntul a fost facut in acesta dimineata de catre seful Clinicii de chirurgie cardiovasculara a spitalului de Urgenta Floreasca, Serban Bradisteanu.
,,In aceasta dimineata, 5 noiembrie 2010, la ora 7:15, inima maestrului Adrian Paunescu a incetat sa bata. Dupa nenumarate tentative de resuscitare, a trebuit sa ne declaram invinsi si maestrul a plecat dintre noi”, a declarat medicul Serban Bradisteanu. Adrian Paunescu, pe numele sau adevarat Adrian Paun, s-a nascut pe 20 iulie 1943 in comuna Copaceni, judetul Balti, Basarabia, astazi Republica Moldova. Adrian Paunescu a fost cunoscut nu numai precum poet si publicist, ci si ca om politic. A fost unul dintre cei mai prolifici poeti romani contemporani.
A debutat ca poet in 1960, iar incepand cu anul 1973 a preluat conducerea revistei Flacara, de unde a fost destituit 12 ani mai apoi, in 1985, dupa scandalul busculadei iscate la concertul Cenaclulul Flacara din Ploiesti. Tot in 1973 a infiintat si Cenaclul Flacara, care a sustinut, pana la interzicerea sa, peste 1600 de menifestari de muzica, poezie si dialog, in fata a mai mult de sase milioane de spectatori.
Paunescu devenise cunoscut si pentru critica acuta la adresa puterii, dovada stand poemul ,,Analfabetii" (1980). In perioada comunismului, Adrian Paunescu a scris atat poeme adulatoare despre liderul de atunci, Nicolae Ceausescu, cat si cristici publice directe, fapt care i-a adus dupa caderea regimului multe acuzatii. Orientarea sa politica a fost una de stanga, promovand, fata de alte personalitati ale perioadei comuniste, si idei de stanga mai liberale, de inspiratie occidentala. Dupa caderea comunismului, a infiintat Cenaclul ,,Totusi iubirea, pe Stadionul din Drobeta Turnu-Severin, sub impulsul ziaristului Dumitru Visan si al fotbalistului Ilie Balaci. A realizat la diferite posturi de televiziune, precum TVR, Antena1, Tele 7 ABC, emisiuni de cultura (,,Descoperirea Romaniei", ,,Schimbul de noapte - Pariul pe insomnie", ,,O noapte cu Adrian Paunescu" si ,,Cenaclul Totusi iubirea") si de sport, ,,Meciul Meciurilor - Fotbal Club Antena 1". Totodata a ocupat si functia de presedinte a doua fundatii: ,,Iubirea" si ,,Constantin". Debutul editorial si l-a facut in 1965 cu ,,Ultrasentimente". A scris si proza fantastica, dovada stand ,,Cartile postale ale mortii" (1970). Prima editie din ,,Istoria unei secunde", din 1971, a fost arsa de cenzura de partid. De asemenea, si in 1989 s-a confruntat cu o astfel de problema, cartea "Sunt un om liber" fiind retrasa dupa piata de indata ce a aparut, revenind apoi in martie 1990, dupa caderea comunismului. Printre ultimele carti de poezii publicate se numara: ,,Copaci fara padure" (2006), ,,Vagabonzi pe plaiul mioritic" (2007), ,,Ruga pentru parinti" (2007), ,,Inca viu" (2008) si ,,Libertatea de unica folosinta" (2009). Adrian Paunescu a primit pe 21 iulie 2010, cu ocazia implinirii a 67 de ani de viata, titlul ,,Meritul Academic" pentru creatia literata si pentru sustinerea proiectelor Academiei Romane. Reamintim cateva dintre poemele remarcabile semnate de Adrian Paunescu: Repetabila povara (Ruga pentru parinti) Taierea porcului Analfabetilor Iubiti-va pe tunuri Totusi iubirea Nebun de alb Umbra Iesirea din soba Iata cateva citate memorabile ale poetului: ,,Lumina mea ingroapa-te cu mine, la primavara poate incoltim.",,Cuvantul soare in cuvantul cer apune". ,,Doua lucruri sunt imposibile: a vedea cu ochii pe Dumnezeu si a povesti dragostea." Salutul memorabil al Poetului:,,PÂNĂ LA CAPĂT CU POPORUL MEU, AŞA SĂ MĂ AJUTE DUMNEZEU!"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu