Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă: ''Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




joi, 14 iulie 2011

Alimentatia sanatoasa - sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa

Alimentatia sanatoasa - sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa

Sursa foto: Hepta

Daca esti in cautarea unei modalitati de a te hrani sanatos si ieftin in acelasi timp, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa incetezi sa mai mananci prin localuri si sa incepi sa iti gatesti singura mancarea. Mancarurile gatite acasa sunt cu siguranta mai ieftine decat cele de la restaurant si, deoarece ai control deplin asupra ingredientelor adaugate, sunt si mai sanatoase.

Un alt lucru pe care il poti face este sa iti planifici dinainte meniul zilnic pe toata saptamana. Micul dejun este esential, de asemenea nu trebuie sa uiti sa respecti toate mesele, precum pranzul, cina sau gustarile. Poti sa economisesti timp daca ai un carnetel cu retete, astfel incat intotdeauna sa ai la indemana retetele favorite.

Un mic dejun sanatos si rapid include un bol de cereale, stafide si lapte, un pahar de suc de portocale si o felie de paine prajita cu unt de arahide. La pranz, poti adauga si ceva proteine in dieta ta (de exemplu carnea de pasare), pastele fainoase sau cartofii si niste legume sau salate proaspete. De asemenea, trebuie sa gatesti sanatos prin coacere, fierbere, frigere pe gratar, toate facute fara ulei.

Daca ai mancare ramasa din ziua precedenta si familia ta nu doreste sa consume aceeasi mancare doua zile la rand, poti sa le gatesti altceva din aceasta. De exemplu, daca ai facut pentru pranz pui prajit, poti folosi carnea ramasa pentru a face sandwich-uri cu pui pentru a doua zi.

Odata ce ai stabilit meniul, uita-te in frigider si fa o lista cu alimentele care iti lipsesc. Ai putea face si o lista cu alimentele pe care le cumperi mai rar precum, faina, orez, fasole si nu uita sa cauti ofertele speciale din magazine! Ai putea sa cumperi mai multe verdeturi din banii economisiti...

Lista ta de cumparaturi nu trebuie sa includa alimente precum: preparatele (sunt mai scumpe si, deoarece nu au fost gatite de tine, nu poti controla nivelul de grasimi sau numarul de calorii pe care il contin), chips-urile, snacks-urile, floricelele de porumb sau bauturile gazoase (pe langa faptul ca sunt mai scumpe, sunt si foarte nesanatoase). Un sfat in aceasta privinta: nu te duce niciodata la cumparaturi infometata! Altfel ai putea fi tentata sa cheltui bani pe o gramada de lucruri de care nu ai nevoie, doar pentru ca par delicioase.

Intr-adevar, planificarea detaliata a meniului tau saptamanal poate sa iti ocupe mult timp, dar in acest fel poti economisi multi bani si sa asiguri familiei tale mancaruri sanatoase.

In ceea ce priveste alimentele care se consuma lent (precum conservele, orezul, faina), iti recomandam sa cumperi in cantitati mai mari din toate laolalta, mai ales daca gasesti reduceri si oferte speciale. O alta recomandare este sa cumperi un pui intreg, costa mai putin decat bucatile separate. Cumpara-l intreg si taie-l tu insati in bucati. De asemenea, daca gasesti o oferta buna de carne de porc sau vita, cumpara cantitati mai mari si depoziteaza-le in lada frigorifica sau congelator, cu siguranta vei avea nevoie de ele in viitor.

Fasolea si mazarea sunt surse de proteine minunate, care pot inlocui carnea, si de asemenea sunt si mult mai sanatoase si ieftine.

Fructele si legumele proaspete sunt o alegere excelenta pentru lista ta de cumparaturi, mai ales daca e sezonul lor. Dar nu uita sa nu le cumperi in cantitati mari deoarece se degradeaza repede.

O alta idee este sa gasesti modalitati variate de a gati acelasi aliment, ceea ce va face meniul mai interesant si mai usor de gatit. De exemplu, cartofii pot fi prajiti, facuti piure, copti sau fierti. Salatele pot, de asemenea, varia de la o zi la alta, in functie de legumele pe care le alegi.

Daca simti uneori nevoia de a rontai ceva, ar trebui sa eviti chips-urile si snacks-urile si sa iti prepari singura gustarile: cereale, stafide, nuci, seminte.

Ideile pe care ti le-am prezentat sunt minunate pentru a face mai sanatoasa dieta oricui, dar, desigur, totul depinde de tine. Ideea de baza este ca cu cat vei folosi produse mai naturale, cu atat mesele tale vor fi mai sanatoase.

Sursa – www.stilfeminin.ro






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu