Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă: ''Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




joi, 23 iunie 2011

Stresul zilnic... si cum poti scapa de el.


In fiecare zi suntem expusi solicitarilor si stresului. Psihicul nostru reuseste sa faca fata pentru scurt timp, dar pe durata lunga mecanismele de aparare se epuizeaza si ne este din ce in ce mai greu.

Timpul in care traim este foarte pretentios, totul depinde de randament si de succes, iar esecurile nu sunt admise. In Evul Mediu, de exemplu, totul era mai simplu, mai putine hotarari de luat si, legat de acestea, mai putine raspunderi.

Esential era sa asiguri familiei mancare si un acoperis deasupra capului. Exista o posibilitate mai mare ca omul sa moara din cauza unei infectii sau in urma unei rani, dar nevrozele erau complet necunoscute, iar moartea prin infarct miocardic era imposibila.


Mai sus, mai repede, mai mult succes?

In multe privinte, astazi este mai simplu sa faci rost de necesitatile de baza pentru trai, dar platim pentru ele cu un stil de viata mult mai epuizant.

Odata cu dezvoltarea tehnica, avem senzatia ca trebuie sa ne sporim randamentul, sa ne autodepasim si nu vrem sa recunoastem ca atata psihicul, cat si corpul nostru, trimit semnale de alarma.

La o suprasoliciare a trupului, un astfel de semnal este durerea, de exemplu a coloanei sau a articulatiilor. Daca nu mai functineaza psihicul, primele simptome sunt aproape invizibile – oboseala mai accentuata, rezistenta mai scazuta la bolile infectioase, iritare, un somn mai prost, putere de concentrare mai slaba.

Cand “nu ne tin” nervii

Oamenii de stiinta constata ca un stres indelungat provoaca modificari ala creierului. Celulele nervoase mor, dispar legaturile nervoase, iar la o tomografie computerizata se pot observa micsorari ale unor portiuni din creier.

Sistemul nervos nu mai este capabil sa se adapteze la stres si esueaza. La expunerea de lunga durata la stres, creste nivelul cortizolului, iar astazi stim ca in caz de anxietate sau depresie, se micsoreaza nivelul unor neurotransmitatori din creier, cum ar fi serotonina.

Interesant este faptul ca se poate ajunge la o scadere a nivelului serotoninei nu numai prin expunerea de lunga durata la stres, ci si ca urmare a insingurarii si izolare fata de ceilalti oameni.

Sa ne alintam

Tocmai datorita faptului ca traim intr-o perioada atat de complexa, nu ar trebui sa uitam de o anumita “igiena” sufleteasca.

Omul ar trebui sa se rasfete din cand in cand, sa-si rezerva un timp numai pentru sine si sa se relaxeze. Ce facem in mod concret, depinde doar de noi.

Multe studii de specialitate confirma efectul antidepresiv al sportului (creste nivelul de serotonina). La fel de pline de succes sunt aromoterapia, ascultarea de muzica, dansul

Ciocolata “imbraca” nervii

De ce avem chef de dulce cand suntem deprimati? E foarte simplu. Dupa cateva tablete de ciocolata creste nivelul hormonului numit insulina. Acesta regrupeaza aminoacizii pentru fabricarea triptofanului, adica substanta din care se sintetizeaza serotonina, hormonul bunei dispozitii.

Scapa de stres in cativa pasi


Cu totii ducem o viata haotica. Totul se petrece repede, toata lumea vrea ceva de la tine si in permanenta simti ca stresul te va dobora. Daca te apuci sa lupti cu stresul, o sa afli ca ai nevoie de ani si muuuulta rabdare.

Eu am gasit 5 moduri rapide, nu sunt perfecte, dar macar uiti pentruscapa-de-stres cateva momente de probleme।
Daca iti oferi cateva minute pentru a te deconecta si pentru a-ti aminti ce conteaza cu adevarat, ai sa observi ca lucrurile devin mult mai clare si poti lua decizii mult mai usor.

Incearca aceste cinci solutii simple pentru a-ti oferi cateva minute departe de stilul de viata haotic si nebunia din jurul tau.

1. Iesi la plimbare cu catelul
Sau pisica, hamsterul, canarul… chiar si pestele. Daca pestele tau da semne de oboseala dupa cateva minute de plimbare, zic sa il duci inapoi. Glumesc, daca ai un animalut care nu poate fi plimbat, te poti ocupa cateva minute de el.

Iar daca ai un catel, bucura-te de o plimbare relaxanta alaturi de cel mai bun prieten al omului. Cateva minute alaturi de animalul tau preferat vor face minuni, chiar daca initial nu ti se pare mare lucru.

Insa nu fa asta drept obligatie. Daca nu iti face placere, vei face mai mult rau decat bine.

2. Asculta muzica
Cateva minute de muzica buna sunt perfecte pentru a sterge urmele stresului zilnic. Asculta muzica ta preferata si relaxeaza-te dansand singura prin camera.

Pe langa exercitiul fizic propriu-zis, vei simti cum neuronii tai lucreaza intr-un mod placut, uitand de facturi, probleme si alte cele.

In functie de dispozitie, alege melodii relaxante sau pline de energie. Daca vecinii tai nu sunt foarte pretentiosi, poti seta o alarma muzicala in fiecare dimineata (30 minute de muzica in fiecare zi sunt perfecte).

3. Citeste o carte
Ai uitat care a fost ultima carte pe care ai citit-o? Atunci e cazul sa iti reiei obiceiurile bune pe care le aveai in facultate.

Fa-ti un abonament la biblioteca sau cumpara cateva carti care iti fac cu ochiul si apuca-te sa citesti in momentele libere. Chiar daca ai 10 minute pe zi, acestea vor face diferenta.

Nu incerca sa iti incarci programul cu lecturi deosebit de dificile sau care au ca subiect ceva legat de slujba ta. Limiteaza-te la beletristica de calitate.

4. Fa-ti timp sa respiri
Chiar daca ti se pare amuzant, afla ca respiratia te va ajuta sa te relaxezi si sa fii mai concentrata. Datorita posturii deficitare si obiceiurile nefaste, respiram din ce in ce mai prost.

Asa ca ofera-ti cateva minute pentru a respira. Eu am descoperit un truc, ma prefac ca fumez (eu sunt nefumatoare!). Ideea e ca tragi puternic aer in piept si apoi il expiri usor, ca si cand ai fuma.

5. Un masaj scurt
Ofera-ti un masaj scurt. Ajuta-ti in acest fel trupul sa se relaxeze in timp ce tu iti destinzi spatele si bratele. Maseaza usor ceafa, incheieturile si fata.

Cu miscari usoare incearca sa inlaturi efectele nocive pe care stresul le are asupra ta.

Daca ai timp, poti sa adaugi putin ulei parfumat care sa iti ofere un plus de energie si vitalitate.

Combina si invinge
Combina cateva dintre trucurile pe care ti le-am prezentat mai sus si cu siguranta vei reusi sa controlezi mai bine stresul cu care lupti in fiecare zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu