Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




joi, 23 iunie 2011

Scrisoare catre generatia de dupa copiii mei!


Nascuta la mijlocul anului 47, iar copiii mei intre anii 73 si 75, vedem acum in anul 2009, cum casele fiilor mei sunt de 70 de ori mai scumpe decat casa in care au crescut.
Nu am amintiri despre primii pasi pe luna, nici despre razboaie sangeroase, dar am cultura generala, pentru ca asta insemna ceva o data. Suntem ultima generatie care a jucat ,,Ascunselea" - ,,Ratele si vanatorii" - ,,Tara, tara" - ,,Vrem ostasi" - ,,Prinselea" - ,,Hotii si vardistii", ultimii care au strigat ,,Un, doi, trei, la perete stai", ultimii care au folosit telefoanele cu fise, dar primii care am facut petreceri video (sotul meu scosese toti banii de la C.E.C si impreuna cu un amic, au mers la Bucuresti si au cumparat video si televizor color si stateam sa ne uitam la filme 2 zile inchisi in casa) primii care am vazut desene animate color, primii care am renuntat la casete audio si le-am inlocuit cu CD-uri. Noi am purtat pantaloni evazati, geci de blugi de la turci, iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja ,,cu bani". Mergeam la mare cu C.E.C-ul de 20000 lei, plus 5000 lei de buzunar.
Noi nu am dat examene de Capacitate, nu am dat teste grile la admitere, insa, copii mei au fost ultimii ,,Soimi ai Patriei" si ultimii ,,Pioneri". La gradinita au invatat poezii in romaneste, nu in engleza... Si au cantat la aniversari ,,MULTI ANI TRAIASCA!" nu ,,HAPPY BIRTHDAY!".
Am sorbit din ochi Sclava Isaura, Beverly Hills , Melrose Place , Twin Peaks, Dallas., Samanta face vraji... si cine zice ca nu s-a uitat, ori minte ori nu avea inca televizor.
Noi - adica eu impreuna cu copiii mei, am ascultat si Metallica, si Ace of Base, si DJ Bobo, si Michael Jackson, si Backstreet Boys , si Take That, si inca nu auzisem de manele, singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu stia pasii, dar toti jucam! Spre deosebire de copiii din ziua de astazi, am auzit atat de Abba, si de Queen, cat si de noile nume gen 50 Cent si Britney Spears. Pe timpul meu nu erau revistele ,,Licurici", "Pif" Ciresarii, dar copiii mei le-au citit si au
baut Cico, Zmeurata, dar cel mai mult au baut ,,BEM-BEM" care nu aveau ,,E-uri", iar la scoala beau toata clasa dintr-o sticla de suc fara teama de virusi. Ei au baut prima Coca-Cola la sticla si au descoperit internetul si mai tirziu m-au invatat si pe mine ce ,,inseamna".
Noi nu ne dadeam ,,bip"-uri, ci ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam dolby surround system, insa taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam Nintendo sau Playstation. Abia asteptam sa ajungem la scoala, sa jucam ,,Fantanita", sau ,,Flori, fete sau baieti", sau ,,Adevar sau Provocare", sau ,,verde", sau orice fel de joc care ne dadea un pretext sa fim ,,pupate pe gura" de cine ,,ne iubea".
Noi suntem cei care inca au mai "cerut prietenia", cei care roseam la cuvantul ,,sex", cei care am completat mii de oracole, sperand ca persoana iubita va citi acolo unde scrie ,,De cine iti place?" ca ne place de el-ea. Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca noi am mers cu bicicleta fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut scaune speciale in masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau din greseala pe jos, nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfacute de copii, nu ne-am spalat pe maini dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate pisicile din cartier, nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam.
Noi - adica eu impreuna cu copiii mei am auzit cum s-a tras la Revolutie, noi am fost martorii a trei schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancuri cu Bula, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV, noi suntem cei care mai tinem minte emisiunea "Feriti-va de magarus". Suntem o generatie de invingatori, de visatori, sau de ,,first-timers"... cum se mai spune astazi si... cite si cite ar fi de spus si de scris aici, cred ca nu mi-ar ajunge timpul, ca foile de pe calculator nu se termina la fel de repede precum caietele.

Daca citesti si ai cazut macar un pic pe ganduri, esti de-al nostru!''

Hehe... frunza; tara-tara; vrem ostasi... 2 maini rupte... picioare in gips... dinti uitati prin pomi... ce vremuri!...

Georgeta Nedelcu - Craiova.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu