Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




sâmbătă, 14 februarie 2015

Cum sa-ti infrumusetezi imaginea de sine ca sa atragi in viata ta iubire si succese

Astazi ma simt urata, grasa, incercanata, balonata si nu-mi vine sa ies din casa. Cred ca o sa raman acasa sa-mi pun o masca. Cum Dumnezeu reusesc sa incremenesc increderea in mine o data cu aplicarea acestei masti? Ce pastila sa inghit ca sa nu mai sufar de lipsa stimei de sine? Ma simt marunta, stramba, prea plina cateodata. E normal sa ma simt si asa? Tu cum te scapi de aceste senzatii nasoale de greata fata de propria persoana?
Oglinda asta in care mi-e dat sa ma vad in fiecare dimineata imi arata fiecare imperfectiune si zau ca-mi vine toata sa ma tai cateodata. De ce suntem atat de nefericiti dimineata? De ce cautam sa ne perfectionam? Sa ne operam? Cine vrem sa devenim?

Si ce zici de Beethoven, care continua sa scrie, fara sa auda sunetele notelor decat in mintea sa, si a creat simfonii divine, si nu s-a plans, a continuat sa fie ce i-a fost dat sa fie.
Si ce zici de Nick Vujicic care locuieste intr-un trup fara membre si totusi realizeaza lucruri remarcabile, si-a dedicat venirea pe lume tinerilor, a ajuns, fara maini si picioare sa motiveze lumea intreaga prin seminariile ce le organizeaza.
Si eu de ce am zile in care nu sunt in stare sa realizez nimic din mine? De ce permit acestor stari sa-mi domine ziua, viata si sa-mi sifoneze imaginea de sine?
Sugestii pozitive, articole motivationale, carti specializate dedicate cresterii increderii in sine, cate nu facem ca sa ajungem sa imbracam haina sigurantei de sine? Suntem in stare de orice si bine facem ca ne fardam, parfumam si tonifiem saptamanal la sala. Dar de ce aceste strategii nu ne ajung ca sa ne simtim cele mai frumoase femei care pasesc pe pamant?
O sedinta de lifting facial ar putea ajuta la imbunatatirea imaginii de sine?
Sigur ne arunca inainte in viata o operatie estetica, dar peste un timp vom cauta altceva ca sa ne simtim in siguranta in aceasta lume nesigura si schimbatoare. Ce mai putem face?
Un succes profesional iarasi e un bun motiv de sarbatorire a stimei de sine. Deschizi sampania si inchini un pahar cu Eul tau social, cel care aduna faptele bune de la birou.
Achizitiile astea te ajuta sa mergi increzatoare inainte in viata. Destul de logic, asa-i?
Iesi pe strada si incep barbatii sa te fluiere, sa alerge dupa tine, sa-ti ceara numarul de telefon ca sa te curteze o perioada. ce poti spune despre tine? Ca esti frumoasa si atragatoare. Inca o realizare corporala care iti aduce un plus de incredere in sine.
Asa functionam noi. Luam note mari la examene, ne simtim capabile si inteligente.
Inca un bun motiv ca sa fim aplaudati si imbratisati de cei care ne-au trimis la scoala si-n lume. Cate nu facem ca sa-i multumim pe ceilalti? Prea multe. Si cand nu mai avem ce face, cum continuam sa ne privim in oglinda?
Daca ne-am atins obiectivele corporale si aratam al naibii de bine, daca ne-am hranit eul social si suntem inconjurati si iubiti de cei dragi noua, daca si eul spiritual a fost satisfacut odata cu dobandirea linistii sufletesti ce ne mai ramane de facut? Ne apucam sa spalam vase?
Viata inseamna mai mult decat sa speli vasele.”
Chiar daca ne consideram fiinte unice si extraordinare, traim aproape la fel, si eu spal vase, si eu fac sex, si eu tin cure de slabire, si eu adorm plangand in noptile intunecate de gandurile limitatoare, si eu caut sa am succes prin ceea ce fac, si eu ma rog, si eu iubesc barbati nepotriviti, si eu pierd vremea cateodata, si eu mint ca sa nu ranesc un suflet, si eu mananc ciocolata pe ascuns, si eu ma visez cu-o casa pe malul marii, si eu imi doresc un copil, si eu gandesc prea mult si traiesc prea putin.
Si eu, la fel ca tine, avem povestile noastre de durere si chin, insa si eu si tu avem datoria sa ne desprindem de ele, sa le ingropam undeva si sa pasim increzatoare spre viitor.
Ce se intampla cu imaginea de sine cand esti data afara de la lucru, cand afacerea iti moare, cand iubitul te paraseste si cand pui zece kilograme pe tine? Cum te vezi?
Frumoasa, puternica? Isteata? Pe naiba, te simti o ratata! Zi-mi ca aberez..
Cum o iei de la capat cand viata te testeaza si te lasa fara ce ai mai drag si bun in tine?
De ce ne identificam cu ceea ce ni se intampla? De ce suntem atat de usor doborati de ceilalti si de evenimentele din viata noastra?
Sa luam un exemplu: vine iubitul tau acasa si ii spui ca ai fost data afara de la lucru fiindca ai luat apararea unei colege timide si el iti spune: “Esti o proasta! Crezi ca ea ar fi facut acelasi lucru pentru tine? Esti o proasta si meriti ce ti s-a intamplat!”
Care-i primul lucru pe care-l faci? Te blochezi, te duci la oglinda sa verifici daca omul are dreptate, te simti jignita si il parasesti, incepi sa plangi? Incepi sa regreti ce-ai facut?
Te infurii si ii tragi o palma? Orice strategie ai alege, oricum faci ceva ce ai sa regreti mai tarziu. Si asta fiindca i-ai dat iubitului tau puterea sa-ti spune cine esti si asta-i un comportament raspandit. Astepti ca celalalt sa-ti spuna ca esti geniu sau ratata?
Ai innebunit? Cand ai sa-ti iei viata in maini? Cand o sa intelegi ca esti mai mult decat ceea ce ti se intampla? Daca azi n-ai bani in buzunar inseamna ca esti o ratata? Inseamna ca esti lenesa si nu faci nimic pentru asta, nu ca ti-ar lipsi abilitatile sa produci bani.
Cand esti dependenta de ce zic ceilalti, de cate kilograme slabesti, de prezenta unui partener, de bilantul annual, esti slaba si marunta si viata ta este un ceas cu bomba, tic, tac, tic, tac..pregatit in orice moment sa explodeze, ca-n cazul insultei sau al despartitii de el.
Viata ta depinde doar de tine si felul in care te privesti. Frumoasa sau urata? Slaba sau grasa? Inteligenta sau proasta? Bogata sau saraca? Atragatoare sau banala?
Si eu, la fel ca tine, intr-o zi am inteles ca ziua urmatoare depinde doar de mine. Se zice ca viata este o partida de table, unde fiecare jucator arunca zarurile pe rand. Si ma gandesc ca daca eu arunc prima zarurile imi cresc sansele ca celalalt sa ma urmeze in viata. Insa daca eu nu stiu sa initiez jocul vietii, sa am curajul sa pariez pe mine, n-o sa fac decat sa urmez ritmurile unei societati nevrotice.
As vrea sa-ti pot garanta ceva in viata asta, dar nici de mine nu sunt sigura, anotimpurile sufletului meu sunt schimbatoare. Acum lalelele infloresc…dar peste un timp se vor ofili si daca nu schimb apa la timp s-ar putea sa si moara.
Eu n-am nicio filozofie in afara de viata traita si de aici iti pot spune multe despre cele vazute si simtite de mine, vrei sa ma iei de mana in acesta calatorie?
Cine esti? Andreea, ochi caprui, psihoterapeut, sexy, isteata, 52 kg? Atat sunt eu?
Ma identific cu niste kilograme? Cu cine ma compar? Unde vreau sa ajung?
Crizele de identitate apar in clipa in care discrepanta dintre imaginea de sine dispretuita si imaginea de sine idealizata este foarte mare. Daca intre ce esti astazi si ce vrei sa devii exista o prapastie, viata ta, zi de zi va fi un cosmar, o lupta continua cu kilogramele, cu achizitiile mobile si imobile si asa mai departe.
Ce-ti lipseste azi ca sa te simti frumoasa? Sa ai stima de sine crescuta?
Raspunde la aceasta intrebare si-o sa-ti dai seama de ce esti dependenta. Cine iti guverneaza viata? Kilogramele in plus? Lipsa unui partener? Job-ul prost remunerat? Lipsa vacantelor? Lipsa unei garderobe in trend?
Inceteaza sa te mai identifici cu corpul tau! Inceteaza sa te consideri o ratata!
Daca astazi iti lioseste admiratia si iubirea unui partener asta nu inseamna ca esti defecta. Inseamna doar ca tu esti cea care considera ca nu merita sa fie iubita.
Ai inteles ceva din ce ma straduiesc sa-ti arat? Intelegi ca tu stai in fata succesului personal? Tu nu-ti dai mai mult. Ai gatit aseara un fel special? Felicita-te! Fa-ti viata frumoasa independent de cine iti intra sau iese din viata. Greu de realizat?

Si-acum on sa-ti spun ca si daca esti frumoasa si ai o relatie grozava peste o vreme iubitul te poate parasi pentru alta. N-am innebunit. Nu te speria. Chiar daca esti tot ce si-a dorit vreodata si aveti o casa construita pe incredere si iubire matura lucrurile se pot deterioara peste un timp si asta fiindca in viata nu exista garantii si permanenta. Viat inseamna schimbare si cu cat accepti mai repede acest adevar, fericita vei imbatranii. 

Fericirea n-o s-o gasesti niciodata intr-o rochie Ellie Saab, in bratele unui barbat, la Saint Tropez, intr-un Porsche decapotabil, chiar daca pentru o perioada te simti cea mai norocoasa persoana de pe pamant. Fericirea asta e temporara…cand nu mai ai bani sa-ti platesti ratele masinii decapotabile, nefericirea intra pe usa, cand nu vei mai intra in rochia de seara, depresia kilogramelor in plus ti se va instala pe chipul tau frumos, cand iubitul te va parasi pentru o alta, te vei simti cea mai urata si proasta persoana in viata.
Cand cauti fericirea oriunde in alta parte, doar te vei extenua inutil si frustra pe termen lung. Hranesti niste iluzii in loc sa-ti hranesti sufletul. Si acum sa revenim la cea mai importanta introspectie din viata ta: Ce te face fericita? De ce ai nevoie ca sa te simti cea mai fericita persoana din lume? De-o casa? De-o masina? De-un partener? Ce-ti mentine stima de sine crescuta? O operatie estetica? O vacanta?
Te astept mai jos sa-mi scrii ce te nefericeste azi si impreuna o sa schitam un modus vinendi pentru zilele ce urmeaza, pentru ca sufletul tau sa aiba o calatorie senina si fericita in fiecare zi, fara sa mai fi dependenta de ceilalti, de obiecte, de soare..:-)

Sursa: Stilul tau.com