Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




marți, 3 aprilie 2012

A încetat din viaţă actorul şi scriitorul Ion Lucian

Actorul şi scriitorul Ion Lucian a decedat sâmbătă seara, la Spitalul de Urgenţă Floreasca.
  Acesta fusese internat de urgenţă pe 11 martie la Spitalul de Urgenţă Floreasca, cu suspiciunea de anemie şi bronhopneumonie, potrivit Agerpres.
Ion Lucian, cunoscut actor de teatru, regizor, scenarist, scriitor şi dramaturg, s-a născut la 22 aprilie 1924, în Bucureşti.
 
A absolvit Academia Regală de teatru şi muzică din Bucureşti, în 1945. La 18 ani, juca pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, apoi, din 1945, până în 1947 a fost angajat al Teatrului de Operetă Alhambra. La Teatrul Municipal Bucureşti a jucat în perioadele 1947-1952 şi 1956-1960. Pe scena Teatrului 'Nottara' a urcat în 1952, pentru ca mai târziu fie actorul Teatrului de Comedie (1960-1964; 1972-1990).


 Teatrul a pierdut definitiv complicitatea cu marele public. De mii de ani de când există, a rezistat tocmai pentru că a fost complice cu publicul", scria Ion Lucian de pe patul de spital. Soţia actorului, Paula Sorescu Lucian, a fost cea care a citit mesajul, cu ochii în lacrimi, „în speranţa că se va face bine şi va fi sănătos", pe scena Teatrului Excelsior, instituţie al cărui fondator a fost Ion Lucian. 
„Când s-a dărâmat clădirea veche a Teatrului Excelsior, toţi au venit la mine speriaţi, părinţi, copii, să mă întrebe: Ei unde or să se mai ducă? I-am liniştit. Că au unde să vină. Ei nu pot renunţa la teatru, pentru că aici e singurul loc unde se joacă cinstit", mai scria actorul.
„Frumuseţea nu e un atribut exterior"
Ion Lucian a fost internat la Spitalul Floreasca din Bucureşti pe 11 martie. Suferea de pneumonie şi de anemie avansată.
Printre ultimele cuvinte ale maestrului, transmise în mesajul de Ziua Mondială a Teatrului, a fost şi o lecţie de viaţă, despre principii:
„În spectacolul meu «Frumoasa şi Bestia» am distribuit în rolul personajului negativ pe cea mai frumoasă actriţă din teatru, iar în rolul Frumoasei, o actriţă solară, senină. La sfârşitul spectacolului, copiii strigă la actriţa frumoasă: «Urâto!» Au înţeles că frumuseţea nu e un atribut exterior. Pe acest principiu am activat şapte ani la Teatrul «Ion Creangă» şi 20 de ani la Excelsior", era convingerea lui Ion Lucian.


Filmografia sa cuprinde peste 20 de titluri, debutul în film, având loc în anul 1947, cu ,,Doua lumi si-o dragoste". În sketch-urile pentru TV a jucat alături de Radu Beligan, Coca Andronescu, Rodica Tapalagă (Momente "Caragiale" -Tren de plăcere, 1958), Grigore Vasiliu-Birlic (Cameleonul pastorului, 1968), Mihai Fotino şi Carmen Stănescu (Lada, 1967).
 
Fondator şi director (1964-1972) al Teatrului pentru Copii 'Ion Creangă' şi al Teatrului 'Excelsior' din Bucureşti (din 1990). Profesor universitar la Institutul de Teatru şi Film (1952-1956), iar între 1998-2000 a predat la Universitatea 'Hyperion' din Capitală.
 
De-a lungul carierei, a fost invitat în calitate de actor şi regizor în Italia, Belgia, Franţa, Japonia, Canada, SUA. Dintre aceste realizări de succes pot fi amintite piese de Eugen Ionescu, o piesă proprie dedicată copiilor, 'Cocoşelul neascultător', montate la teatre din Paris, Caen, Rennes (Franţa), Montreal (Canada), Bruxelles (Belgia). A tradus piese de Moliere, Eugène Labiche, Georges Feydeau. A publicat volumele: 'Le petit coq' (1975), 'Fantezii pe teme umoristice' (1998) şi 'Steluţe de umor' (2002).
 
În stagiunea 2010-2011, Ion Lucian a jucat la Teatrul Naţional în piesa 'Comedia Roşie', regia Alexandru Tocilescu.
 
Din filmografia sa amintim: 'Două lumi şi o dragoste' (1947), 'Viaţa învinge' (1951), 'Gelozia bat-o vina' (1954), 'Doi vecini' (1958), 'D'ale carnavalului' (1958), 'Titanic vals' (1964), 'Mofturi 1900' (1964), 'Doctor fără voie' (1976), 'Roşia de un kilogram' (1979), 'Rămăşagul' (1984), 'Medalia de onoare' (2009).
 
Din 1973 este membru în Asociaţia Scriitorilor Francezi de Teatru şi Muzică cu sediul la Paris, în Asociaţia Internaţională a Teatrelor pentru Copii şi Tineret cu sediul la Paris, iar din 2001 al Clubului Diplomaţiei Culturale. Este membru al Uniunii Scriitorilor din România. A primit distincţia de 'Artist Emerit' în 1954, premiul UNITER pentru întreaga carieră în 2001 şi Premiul Naţional UNITER pentru întreaga cariera dedicată tânărului public (2002). Din palmaresul său de premii, fac parte şi: premiul pentru interpretare Braşov 1982, premiul pentru interpretare Bacău 1983, premiul pentru cel mai bun spectacol Israel 2002. Societar de Onoare al Teatrului Naţional 'I.L. Caragiale' din Bucureşti, cumul cu 'Excelsior' (din 2002).
 
Este Ofiţer al Ordinului Naţional al Legiunii de Onoare (Franţa, 2004) - încununare a activităţii sale remarcabile desfăşurată în spaţiul francofon. A fost distins cu Ordinul Muncii Clasa I şi II, Ordinul Meritul Cultural Clasa I, Ordinul Naţional Serviciul Credincios în Grad de Cavaler. De asemenea, la ediţia 2007 a Festivalului Comediei Româneşti, i-a fost acordat Premiul de Excelenţă.
 
La 4 mai 2011, a fost inaugurat noul sediu al Teatrului Excelsior din Bucureşti, una dintre săli purtând chiar numele marelui actor, care a luptat pentru deschiderea acestei instituţii de cultură. Inaugurarea s-a facut în prezenţa directorului Ion Lucian.