Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




vineri, 1 iulie 2011

Cu si despre chelie - cauze si tratament


Scalpul unui barbat cuprinde aproximativ 100.000 de foliculi pilosi (formatiune asemanatoare unui sac care inconjoara radacina firului de par).

Fiecare folicul trece printr-o perioada de doi-trei ani de crestere, care este urmata de alta de involutie si stagnare, care dureaza trei-patru luni. In timpul acesteia din urma, unii foliculi mor, ceea ce explica media de 100 de fire de par cazute in fiecare zi, la orice om care are un scalp sanatos.

Evita chelia prin tratamente naturiste

Cei mai multi foliculi trec insa de perioada de stagnare si isi reiau ciclul de crestere, asta in cazul in care nu apar tulburari care duc la aparitia cheliei.

Potrivit health.msn.com, exista situatii in care o cadere accentuata a parului este cauzata de diferite evenimente sau perioade stresante, ori chiar traumatizante.

Daca bagi mana prin par si ramai cu cel putin cinci-sase fire printre degete inseamna ca te confrunti cu o astfel de problema. Aceasta dispare in cateva luni, chiar si fara tratament.

Program pe calculator care-ti spune daca si cand vei cheli

Exista insa situatii in care celulele din foliculi sunt atat de deteriorate incat provoaca oprirea permanenta a cresterii parului. Acest lucru se poate intampla din cauza unor tratamente medicamentoase (cele de chimioterapie spre exemplu), radiatii, infectii sau boli de piele care lasa in urma cicatrici.

Alopecia androgenica

Pana la varsta de 50 de ani, jumatate dintre barbati sunt afectati de aceasta afectiune numita alopecie androgenica, care duce la aparitia cheliei. Poate incepe chiar si la 15-20 de ani si poate progresa lent sau rapid, cauzand subtierea parului in cele mai bune cazuri sau chelire totala in cele mai rele.

Cei mai multi experti sunt de parere ca alopecia este determinata de o anumita gena, care se poate chiar transmite de la parinti la copii. Desi afectiunea apare si la femei, barbatii sunt mai afectati din cauza hormonului sexual masculin - testosteronul.

Tratamente

Datele statistice arata ca 33 de milioane de americani sunt suficient de nemultumiti de aparitia cheliei incat cheltuie aproximativ 1,5 miliarde pe tratamente, anual.

Coada de cal si cocul duc la chelire

Pentru a scapa de aceasta problema exista posibilitatea unor interventii chirurgicale sau a transplantului de par. De asemenea, pot fi incercate si anumite tratamente. Acestea insa pot da reactii adverse (cum ar fi iritatii sau scaderea tensiunii arteriale) si, desi ajuta, nu garanteaza o solutie miraculoasa pentru chelie. Este vorba de substantele minoxidil si finasterida.

Minoxidilul, care este recomandat pentru hipertensiune, este disponibil de aproximativ zece ani si sub numele de Rogain (lotiune). Acesta prelungeste perioada in care foliculii cresc, insa nu are efect decat atat timp cat este utilizat cu regularitate. In urma unui sondaj, 36% dintre barbatii care au folosit lotiunea timp de mai multi ani au declarat ca merita efortul.

Lipitorile te scapa de chelie

Finasterida, comercializata sub numele de Propecia, este destinata numai barbatilor, trebuie luata permanent, dar, chiar si asa, are efecte modeste. In niciun caz nu ii ajuta pe cei care au chelit deja. 1-2% dintre barbatii care incercat insa acest medicament au simtit o diminuare a libidoului, care a revenit dupa incetarea tratamentului.

Roxana Nitescu, colaborator Ziare.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu