Dragii mei,


"Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar." - Peter O'Toole


MOTTOUL după care mă ghidez în viaţă:,,Păşeşte drept înainte şi dacă pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigură că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru aţi răsplăti îndrăzneala,, (Regina Izabela)


Sunteţi curioşi să mă cunoaşteţi pentru a şti cu cine staţi de vorbă, pe cine vizitaţi şi ce am de spus, de oferit şi cu ce vă pot impresiona... Evident, sunt reacţii fireşti de început.

De când mă ştiu îmi place să scriu şi să citesc, îmi place muzica… Literele se adună pe foaia de hârtie, se grupează şi încep să curgă, se rup în bucăţi, se amestecă cu trăiri, sentimente şi îşi caută drumul spre suflet. Ele sunt o parte din viata mea... M-am aşezat pe marginea mea de vis, în colţul meu de Rai şi am început să scriu cu vorbe rupte din suflet. Sădesc în fiecare zi speranţe în grădina sufletului meu. Le ud cu dragoste şi le stropesc cu raze de dor şi încredere, le protejez pe timp de furtună cu vise, gânduri îndrăzneţe, năzuinţe şi promisiuni ţinute cu dinţii până în ultimele clipe ale vieţii! Las totul să curgă de la sine, iar tot ceea ce am de făcut este să sper că pe harta călătoriei prestabilite, există şi locuri bune, locuri de unde pot aduna cunoştinţe, unde pot lua naştere bunătatea, bunăstarea iar la final să trag linie şi să fiu mulţumită de tot ce am făcut.

Vă aştept cu drag pentru a ne cunoaşte mai bine! Georgeta.




marți, 28 iunie 2011

Viata lunga este scrisa in gene



Ne petrecem fiecare zi a vietii noastre de adulti alergand inco
lo si-ncoace, muncind, iubind sau suferind, implicandu-ne in rezolvarea problemelor, ale noastre sau ale altora. Apoi, ne propunem macar o data pe an ca va veni si ziua in care vom avea grija de sanatatea noastra.
De cele mai multe ori, ziua aceasta intarzie sa apara, insa mai sunt si cei care reusesc sa isi faca loc in activitatile de zi cu zi pentru putina miscare si liniste. De obicei, atunci cand ciocnim un pahar, ne uram sanatate sau ne dorim multi ani, insa dorinta spusa tare nu se implineste de cele mai multe ori.
Partea buna este ca in ultimele sute de ani, cifra care descrie durata medie de viata a unui om s-a marit considerabil, ajungand de la 50 de ani la o medie de 80 de ani.
Medicii ne atentioneaza asupra faptului ca 80 de ani nu trebuie sa insemne neaparat si o fisa medicala interminabila. Acum stim ca putem imbatrani sanatos. Exercitiul fizic moderat, dieta echilibrata si emotiile pozitive ne ajuta din plin sa realizam acest scop.
Insa de aici pana la o viata indelungata mai este un singur pas, insa unul foarte important. "Gaselnita" pe care o mostenim se afla in genele noastre, insa nu toti purtam aceasta informatie pretioasa in ADN-ul nostru. Numai cei norocosi…
Oamenii care traiesc in jur de o suta de ani sunt purtatorii unor gene performante, care au grija ca sistemul imunitar sa ramana puternic, care intarzie imbatranirea si aduc rezistenta la boli.
Un studiu recent a luat in evidenta 1 000 de persoane aflate in jurul venerabilei varste de 100 de ani, reusind sa demonstreze ca genele asociate cu rezistenta la imbolnaviri si longevitatea sunt responsabile de vitalitatea de care acesti oameni se bucura la o varsta atat de inaintata.
Nu este vorba ca acesti oameni sunt imuni la boli, ci doar ca genele lor sunt "imbogatite" cu trasaturi suplimentare asociate cu longevitatea.
Practic, cei care nu sunt "binecuvantati" de gene au sanse egale cu zero sa atinga centenarul. Dintre participantii la studiu, un procent de 23% au atins sau chiar au depasit varsta de 100 de ani, in ciuda unor boli asociate cu istoricul medical al familiei.
In tarile vestice, puternic industrializate, atingerea centenarului este un moment foarte rar. Doar 1 din 6 000 de oameni are ocazia de a sufla intr-o suta de lumanari.
Cercetatorii au descoperit ca markerii genetici asociati cu longevitatea sunt distribuiti prin intermediul celor 23 de perechi de cromozomi care alcatuiesc genomul uman, confirmand astfel teoria conform careia durata de viata se bazeaza pe o combinatie genetica care implica diverse procese biologice.
Factorii de mediu si stilul de viata au, de asemenea, un cuvant de spus in aceasta "afacere". Daca traim intr-un mediu mai putin poluat, iar vietile noastre se desfasoara pe un ritm mai putin stresant, ne pastram greutatea in limite normale si renuntam la fumat, sansele de a atinge o varsta venerabila sunt considerabil marite. Dar cum spuneam, nu sunt totul…
Descoperirea recenta a importantei acestor gene pe care le purtam in ADN-ul nostru va face posibila aparitia unor tratamente individualizate, care ne vor ajuta sa ne pastram tineri cat mai mult timp. O veste buna, cel putin la modul ideal si la nivel teoretic…
Daca vrei rezultate multumitoare mai tarziu, trebuie sa incepi de acum. Afla care sunt cele 20 de secrete ale unei frumuseti indelungate si pune-le in aplicare!


Sursa: Discovery

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu